Galéria Ganku

Galéria Ganku 2250m
SZ-stena Malého Ganku – Galéria Ganku je sutinová galéria v 2/3 SZ steny Malého Ganku a vyplňuje celú šírku steny. Galéria Ganku je 280 metrov vysoká, kolmá a v hornej časti previsnutá stena. Je považovaná za jednu z najťažších tatranských stien pre svoju odľahlosť a pretože väčšina ciest je vo vyššom stupni obtiažnosti. Prístup: Z horolezeckého táboriska v Bielovodskej doline, pri poľane pod Vysokou na S okraj Zmrzlého plesa (1 a 1/2 hod.) Od plesa šikmo doprava hore trávnatým úbočím pod skalný prah, ktorý pretína žľab. Týmto hore do jeho polovice odkiaľ vedie šikmo doprava hore prerušovaná lávka. Lávkou cez trávniky a menšie skalné prahy na obrovské sutinovisko priamo pod SZ stenu do nástupového kotla pod prostriedkom steny (3/4 hod. Celkom 2 a 1/4 hod.) Alternatívny prístup:z Chaty pod Rysmi cez sedlo Váha na sutinovisko pod Galériou Ganku. Nepríjemný sutinový zostup(1 a 1/2 hod.)
1. ) .Zostup SV hrebeňom na Pustú lávku ( II ), Najrýchlejší zostup 3/4 hod. Z ľavého SV okraja G.G. spadá doľava SV hrebeň, ktorý delí SV stenu Ganku od SZ steny G.G. Z tohoto okraja Galérie mierne skloneným platňovitým hrebeňom do štrbinky a krátko nato strmým žľabom doprava do V úbočia hrebeňa zo strany Kačacej doliny. Stále rovnobežne pod hrebeňom po trávnatých lávkach dole až do sedielka pod galériou.Zo sedielka prekročíme hrebeň na Z stranu naspäť do Českej doliny a sledujeme šikmo doprava dole lávku smerujúcu k strmému žlabu. Týmto 30 metrov dole Odtiaľ vodorovný traverz doprava po lávke pod Kačacou vežou až do Pustej lávky (3/4 hod.) Doľava krátkou sutinovou lávkou a chodníčkom na sutinovisko pod SZ stenou G.G. Z Pustej lávky je možný zostup hlbokým sutinovým žlabom aj na stranu Kačacej doliny k Zelenému K. plesu.(1 hod.)

2. Zostup z Galérie Ganku do Východného Rumanového sedla (II.)
(1/2 hod.) je orientačne dosť náročný, lámavé skaly. Z pravého okraja G.G. od západu vedie veľmi nápadný strmý žlab do steny Rumanových sediel. Nad ním sa vypína výrazná Ihla v Malom Ganku. Po skalách trávach a rímsach smerom k Ihle do výraznej trhliny, ktorá spadá zo sedielka za Ihlou. (Bartkova Štrbina) Trhlinou po lámavých skalách nadol na exponovanú policu, ktorou pod Z hrebeňom mierne nadol do Východného Rumanového sedla (1/2 hod.) Zo sedla priamo dole do Rumanovej dolinky po jasných hladkých platniach, potom začínajúcou sa trhlinou a na konci kúsok vľavo do skál, ktoré patria k masívu Ganku na sutinovisko v dolinke (1/4 hod)