Batizovský štít

Batizovský štít 2448m
Mohutný dvojvrcholový štít v hlavnom hrebeni V.T. Na V ho od Zadného Gerlachu oddeľuje Západné a Východné Batizovské sedlo, medzi ktorými je vodorovný hrebeň tzv. Batizovské zuby.Na Z ho od Kačacieho štítu oddeľuje množtvo zubov a štrbín napr. Batizovská ihla, Prostredná Bat. štrbina, Bat. kopa, Nižná Bat. štrbina, Bat. vežička, Nižné Kačacie sedlo, Kačací hrb a Prostredné Kačacie sedlo.Štít ma dva vrcholy – hlavný: Veľký Batizovský štít a nižší západný Malý Batizovský štít oddelené Vyšnou Batizovskou štrbinou. Na J do Batizovskej doliny spadá mohutnými platňami, ktoré su častým cieľom horolezcov.
Prístup pod J stenu. Od Sliezskeho domu Magistrálou (červená) k Batizovskému plesu (1 1/4 h.). Od výtoku plesa popri pravej strane plesa na druhú stranu (znateľný chodník) medzi obrovské morénové balvany. Cez ne na dno doliny na trávnatú vyvýšeninu, ktorá sa tiahne do vnútra Batizovskej doliny až po platňovité steny padajúce z terasy v doline. Tu doľava okolo stien a dnom doliny hore. Vpravo ostáva samostatný vrchol Kostolíka. Vystúpime až do najvyššieho kotla k ústiu širokého žľabu padajúceho zo sedla pod Drúkom. Tu doprava sutinami hore pod J stenu Batizovského štítu (1 hod.)
Zostup do Batizovskej Doliny (II) 1 hod. Zo Z vrcholu Malého Bat. štítu strmou stienkou na S strane dole a hrebeňom do Batizovskej štrbiny medzi vrcholmi. Po platniach vpravo od hrebeňa hore na skalný zub a cez poslednú, najvyššiu štrbinku na V, hlavný vrchol 15 min. Z hlavného V vrcholu – V hrebeňom 30m dole po platniach. Prejdeme do S úbočia a pokračujeme po stupňoch a poličkách pozdĺž hrebeňa asi 60m. dole. Na vhodnom mieste hrebeň prekročíme a v JV úbočí cez niekoľko širokých schodov zídeme dolu do J žľabu Západného Batizovského sedla. Žľab sa nižšie rozvetvuje. Jeho prostrednou vetvou dole na najvyššiu terasu Batizovskej doliny, na Vyšnú Batizovskú roveň 45 min.