Jastrabia veža

Jastrabia veža (2137m)

Prístup: Chata pri Zelenom plese z Tatranskej Lomnice
Časový rozvrh: Zelené pleso – Červená dolina(0h45min), ďalej na Jastrabie sedlo (0h45min), k Jasrabej veži (1hod), Zostup ku chate ä1h30min). Celkový čas 10 hod.
Náročnosť: Od Červenej doliny po Jastrabie sedlo neudržiavaný, neznačený chodník. Ďalej exponovaný skalný hrebeň, ktorý vyžaduje istenie na lane. Povolené len s horským vodcom.
Popis: Jastrabia veža je najbižší vrchol v amfiteátri štítov okolo Zeleného plesa. Pri pohľade z chaty upúta strmosťou svojich stien a zdanlivou neprítupnosťou. Starý spišský názov –Karfunkel Turm- sa viaže na ľudovú povesť, podľa ktorej bol kedysi na vrchole drahokam karbunkul. Za letných večerov je zďaleka vidieť jasnočervenú žiaru vrchola. Trasa vedie od rázcestia pri chate po žlto značenom chodníku cez príkry prah hore do Červenej doliny až na návršie nad Červeným plesom. Tu vo výške 1883m odbočuje naľavo sotva znateĺný neznačený chodník. Po ňom až k Jastrabiemu sedlu a ďalej doľava po skalných platniach popod previsnuté skaly. Pod nimi traverz doprava, za rohom späť na hrebeň a po ňom na vrchol. Je aj ľahšia možnosť: poniže sedla na strane Červenej doliny skalnou lávkou naprieč severnou stenou až za vrchol a po východnom svahu k najvyššiemu bodu. Lávky sú dve, zvyčajne sa chodí hornou a tá slúži aj na zostup z vrcholu.