Kežmarský štít

Kežmarský štít (2558 m)
Naj tatranská stena
Najmohutnejšou skalnou stenou vo Vysokých Tatrách je 900 m vysoká, severná stena Malého Kežmarského štítu. Je stálou výzvou pre našich aj zahraničných horolezcov. Zvlášť sú cenené zimné výstupy touto náročnou stenou. Turisti ju môžu obdivovať buď od chaty pri Zelenom plese alebo pri jednosmernom prechode chodníkom (červená značka) spájajúcom chatu so Skalnatým plesom. Horolezecky najpopulárnejšia stena je legendárna galéria Gánku. Turisti ju môžu obdivovať od sedla Váha počas výstupu na vrchol Rysov (2500 m).
Prístup: Skalnaté pleso, horná stanica lanovky z Tatranskej Lomnice.
Časový rozvrh: Skalnaté pleso –Huncovské sedlo(1h45min), na vrchol (1h15min) a zostup na Skalnaté pleso (2h30min). Celkový čas 5h30min.
Trasa vedie od Skalnatého plesa po červeno značenom chodníku na sever k hviezdárni a hore k rázcesníku na Huncovskú vyhliadku. Odtiaľ na západ po neznačenom chodníku do kotliny Cmitera. Doprava hore cez sutinový kužel pod ústie žľabu Huncovského sedla. Žľabom hore, v jeho polovici doľava na rebro a ďalej hore do sedla. Pokračujeme po severovýchodnej strane hrebeňa do štrbiny medzi Malým Kežmarským štítom vpravo a kežmarským štítom vľavo. Bez ťažkostí dosiahneme oba vrcholy. Ak je terén na severovýchodnej strane hrebeňa nad Huncovským sedlom zasnežený, alebo zľadovatelý, môžeme si potom vybrať výstup na susedný Huncovský štít.
Zostup z vrcholu Kežmarského štítu je po tej istej strane. Z Huncovského štítu môžeme zís´t aj miernym juhovýchodným svahom na chodník k Huncovskej vyhliadke.