Veľké Hincovo pleso

Veľké Hincovo pleso (1946 m)

Najväčšie pleso na južnom svahu Vysokých tatier. Je štvrtým najväčším plesom vo Vysokých Tatrách ( vrátane poľskej strany) s plochou 20ha, hĺbkou 53m a dĺžkou 740m. Skalnatý končiar Kôprového štítu(2367m) ležiaci severozápadne od plesa má pretiahnutý tvar a zvažuje sa miernym svahom k Vyšnému Kôprovému sedlu, ktorým vedie naša túra. Z vrcholu je zaujímavý výhľad na najmä na Rysy a Vysokú.
Trasa vedie od železničnej zastávky Popradské pleso po autoceste bez premávky severným smerom ( modro značené) k rázcestiu nad plesom. Ďalej hore Mengusovskou dolinou  (modré značenie)  k odbočke na Rysy. Tu doľava cez Hincov potok a cez dve vyvýšeniny strmším stúpaním do kotliny Hincových plies. Od najväčšieho z nich pri rázcestiu vľavo hore a strmými serpentínami do Vyšného Kôprového sedla. Tu sa cesty rozdeľujú, modré značenie vedie do Hlinskej doliny, kým naša túra pokračuje červeným značením cez trávnatý svah severozápadným smerom až na hranu svahu. Za ňou sa smer výstupu obracia na severovýchod a pomedzi skaly vedie k hrebeňu.  Stopy chodníka sa miestami strácajú, ale červené značenie vedie spoľahlivo predvrcholu a cez štrbinu pozdĺž hrebeňa až na vrchol.

Zostup vedie tou istou  trasou naspäť.